HOME 2019-08-17T18:17:02+02:00

In de zomereditie van de YOGAKRANT:

•  Het is genoeg 
•  Hoe bereik ik geluk 
•  Paradijs op Lombok 
•  Heel je yoni 
•  Zo heb je genoeg aan jezelf
Burn-out op de loer 
Oorzaken van een burn-out
•  Heb je iets op je lever?
Gezonde slaap door ayurveda
•  De power van yoga nidra 
•  Wanneer ben ik genoeg? 
• Omgaan met verandering
•  De Yoga files
• Shopping

Zo hou je van wat je hebt

Als je houdt van wat je hebt heb je altijd genoeg. Dankbaarheid ontwikkelen helpt daarbij.

Genoeg door dankbaarheid
Dankbaarheid is als een spier, je kunt het trainen. Schrijf elke dag drie dingen waarvoor je dankbaar bent. Het kan van alles zijn, zoals een ontbijtje op bed, een glimlach van een buurtgenoot, of het feit dat je gezond bent. Wees dankbaar voor je vrijheid, dat je het bos of een winkel in kan lopen, wanneer jij dat wilt.

Opruimgoeroe Maria Kondo voert een vast ritueel uit voor ze begint met opruimen. Ze kiest een plek in het huis waar ze neerknielt, haar ogen sluit en bedankt in stilte het huis: ‘Bedankt voor de geborgenheid die je geeft.’ Kondo adviseert ons om niet alleen spullen die we niet meer nodig hebben te bedanken, maar ook de items die we dagelijks gebruiken. Je huis geeft veiligheid, en sluit de drukke buitenwereld buiten. Je kunt er doen waar je zin in hebt. Het inrichten zoals jij wilt. Er wonen met de personen of dieren waar je van houdt.

Maak ruimte
Zonder een goede gezondheid heb je nooit genoeg. Met deze realisatie zou gezondheid, zowel fysiek als mentaal, je nummer één moeten zijn, en zou alles in je leven hieraan ten dienste staan. Zoals het overwinnen van ongezonde verslavingen, tijd maken om te bewegen en ruimte nemen om je emoties te verwerken.

Maak ruimte voor wat jij echt nodig hebt. Een boswandeling, je passie. Jij bent verantwoordelijk voor wat je krijgt. Geef jezelf wat je nodig hebt. De beste dingen in het leven zijn gratis. Liefde, wandelen in de natuur, frisse lucht.

Gebruik je zintuigen
Gebruik je zintuigen bewust. Geuren kunnen je gemoedstoestand bepalen. Omring je met fijne natuurlijke geuren, zoals lavendelolie. Wees lief voor je oren. Maak de keuze of je de stilte wilt opzoeken of klassieke muziek wil beluisteren. En sommige stemmen zijn betoverend. Luister eens naar de geluiden dichtbij, en ver weg. Kijk naar mooie dingen met al je aandacht, in ieder gezicht schuilt schoonheid. Neem tijd om te voelen, via massage, het borstelen van de huid of de sauna.  Saskia Onck

DOE MEE WORD PARTNER/DISTRIBUTEUR VAN DE YOGAKRANT

Ontvang 4x per jaar 70 kranten (4 edities) voor je studio, om uit te delen aan cursisten. Voor slechts 87,00 euro per jaar. Al zo’n 300 deelnemers! Iedereen wordt blij van de YOGAKRANT. Je bent dan tevens partner van de YOGAKRANT! Je website & logo worden op onze site en in de krant vermeld.  Meld je studio of praktijk met vermelding adres aan via: info@yogakrant.nl De lente editie wordt direct verzonden. Redactionele bijdrage in overleg mogelijk. Korting: als partner ontvang je 15% korting op advertenties!

Distributeurs 2019

MAIL&WIN ** DOE MEE!
Yogakrant biedt de leukste mail & win acties in samenwerking met haar partners.

Voor de zomereditie maak je met je inschrijving kans op

1. Ayurveda als moderne levensstijl / Acharya Shunya

2. Relax yogalegging / www.shop.relax.nl

3. Maza smulpakket, koeltasje vol mediterraanse delicatessen

Vul onderstaand formulier in, geef je keuze aan en je adres!


Je ontvangt hierna periodiek en vrijblijvend onze nieuwsbrief en je krijgt nog een aanvullende mail. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Oorzaken burn-out
• Je neemt geen tijd meer om te sporten, te wandelen of een andere vorm van lichaamsbeweging.
• Je plant geen tijd meer voor sociale contacten of om eens gezellig te koken.
• Je wil steeds teveel doen in één dag.
• Je hebt negatieve gevoelens over jezelf en je leven.
• Je richt je teveel op anderen in plaats van jezelf.
• Je gaat teveel suiker eten, om maar energie te krijgen, of drinkt overmatig koffie of alcohol.
• Je laat mensen over je grenzen gaan, of je gaat zelf fysiek of geestelijk over je grenzen, door teveel te werken of te sporten.
• Je slaapt tekort en piekert veel.
• Je oordeelt over je gevoelens.
• Je neemt te weinig ruimte in, voor je verlangens en emoties.

Trek aan de noodrem
1. Evalueer de laatste week. Wanneer ging jij over je grenzen? En waarom? Liet je een ander je leven bepalen? Of heb je geen rust genomen? Stel vast waarom liet je het gebeuren.
2. Spreek toch af met die vriend(in), zoek situaties op waar jij je prettig en gezien voelt.
3. Doe iets alleen, ga wandelen of plan een dagje sauna.
4. Schrijf dagelijks op hoe je je voelt.
5. Wees extra lief voor jezelf. Doe yoga, koop bloemen voor jezelf en masseer je voeten.
6. Je voelt je niet voor niets moe, boos, verdrietig of wanhopig. Kijk je gevoelens aan en oordeel er niet over.
7. Je bent echt niet alleen. Ieder mens krijgt vroeg of laat te maken met gevoelens van angst, wanhoop of verdriet.

Yoga Saswitha

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de Yogakrant.nl nieuwsbrief en mis niets!