HOME 2020-05-07T19:54:37+02:00

In de lente editie: 
• De polariteiten in het liefdesspel: Marcia Sanders vertelt over de invloed van porno op onze seksualiteit.
• Stel je bewust af op het goede: de beste tips van Hans Kloosterman en ervoor meer positiviteit
• Omgaan met afscheid voor kinderen, het nieuwe boek van Stine Jensen
• Het belang van leefstijl, Marielle Glorie
• Machtsmisbruik in de yogawereld: de intimiderende leider.
• HSP & Narcisme, door Corine Lepoutre
• Je hormonen in balans, door Elske Feitsma
• De zintuigen bewust inzetten
• Lessen van de lente, door Ron van der Post
• Houd eerst van jezelf, door Klaas Stuive
• Yoga voor mensen met dementie, Paula Jap Tjong
• De illussie van de vrije wil

Wees ontvankelijk voor liefde

Leer je af te stemmen op liefde, dankbaarheid en rust. Door bewust te leven en te kiezen, kan je meer geluk, liefde en innerlijke rust gaan ervaren.

1. Maak een plan
Begin de dag met een bodyscan: hoe voel jij je? Stel je mindset vast; wat zijn je verwachingen voor vandaag en wat zijn je wensen en behoeften?

2. Ga om met onzekerheid
Besef dat alles veranderlijk is. Niets blijft. Alleen op jouw manier van zijn heb je invloed.

3. Blijf rustig en aanwezig
Wees open voor de ander. Kijk elkaar in de ogen. Luister eens met al je aandacht. Verbind je met het samenzijn. Blijf tegelijkertijd opmerkzaam voor processen in je lichaam. Het geeft rust en verbinding.

4. Pauzeer
Neem zo vaak mogelijk een pauze. Geef aandacht aan je lichaam en je emoties. Hoe gaat het met je? Ontspan en laat los wat niet nodig is.

5. Ontwikkel dankbaarheid
Schrijf iedere ochtend drie dingen op waar jij dankbaar voor bent. 

6. Ontwricht negatieve gedachten
Koppel dagelijkse handelingen aan geluk, bijvoorbeeld wanneer je op de fiets zit door de stad: ‘wat heerlijk dat ik niet in de file hoef te staan maar in de buitenlucht kan fietsen waar ik maar naar toe wil’, in plaats van je te ergeren aan het verkeer.

7. Wees zelf je beste vriend.
Schrijf een belofte aan jezelf: ik zal je steunen, ik zal er voor je zijn, ik vang je op als je valt.

8. Leer je gevoelens te verwoorden. Door over je emoties en aannames te praten, kun je ze naar buiten brengen en andere standpunten horen, die vaak minder hard zijn dan je eigen oordeel.

9. Open je hart
Ga in meditatiehouding zitten en sluit je ogen. Concentreer je op je hart. Stuur de adem door je hart heen. Misschien kun je het voelen kloppen. Het pompt moeiteloos je bloed door je aderen, door het hele lichaam heen. Visualiseer je hart als een bloem. Een roos die opent, blaadje voor blaadje. Laat het uitstralen in de ruimte voor je. Het hart bezit oneindig veel liefde en wijsheid. Stuur liefdevolle energie naar elk deel van je lichaam, in de vorm van aandacht, een goude gloed en bewustzijn. Breng je handpalmen tegen elkaar voor je hart en buig voorover. Dank voor de inzichten.

DOE MEE WORD PARTNER/DISTRIBUTEUR VAN DE YOGAKRANT

Ontvang 4x per jaar 60 kranten (4 edities) voor je studio, om uit te delen aan cursisten. Voor slechts 127,75 euro per jaar. Al zo’n 300 deelnemers! Iedereen wordt blij van de YOGAKRANT. Je bent dan tevens partner van de YOGAKRANT! Je website & logo worden op onze site en in de krant vermeld.  Meld je studio of praktijk met vermelding adres aan via: info@yogakrant.nl De lente editie wordt direct verzonden. Redactionele bijdrage in overleg mogelijk. Korting: als partner ontvang je 15% korting op advertenties!

Distributeurs 2020

MAIL&WIN ** DOE MEE!
Yogakrant biedt de leukste mail & win acties in samenwerking met haar partners.

Voor de lente editie maak je met je inschrijving kans op:

1. Alles wat was / Stine Jensen
2 De illusie van de vrije wil / Sam Harris
3. Mantra CD / Liselotte Goed
4. Yoga voor mensen met dementie / Paula Jap Tjong
5. Chakra yoga voor kinderen / Patty Jongemaets

Vul onderstaand formulier in, geef je keuze aan en je adres!


Je ontvangt hierna periodiek en vrijblijvend onze nieuwsbrief en je krijgt nog een aanvullende mail. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Meer lichtheid in de lente

1. Doe een grote schoonmaak en gooi overbodige rommeltjes weg. Kijk een filmpje van Marie Kondo op youtube en je krijgt gegarandeerd inspiratie.

2. Doe een milde vastenkuur: drink extra water en skip voor een paar dagen chocolade, koffie, suiker, alcohol en gefrituurd en gebakken voedsel. Of drink drie dagen alleen maar thee en sap.

3. Via pranayama oefeningen, zoals kapalabhati, reinig je je bloed en je hersenen. 

4. Laat zaken en emoties die je niet meer nodig hebt los. Verbrand oude liefdesbrieven van die foute ex. Of laat oude woede los en schreeuw je longen uit je lijf op het strand. 

5. Neem voor minimaal een dag een time out van alles. Heb je kinderen? Bestel dan eten of laat ze zelf koken. Ga lang wandelen, zonder dat je weet waar naar toe.

6. Loop een paar dagen op blote voeten. Geef ze de vrijheid. Je voeten worden sterker.

7. Ga picknicken, ook al is het wat kouder. Een pannetje soep blijft wel warm op de fiets! Vraag al je vrienden iets mee te nemen. De manier om meer buiten te zijn. Desnoods met je winterjas aan. 

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de Yogakrant.nl nieuwsbrief en mis niets!